ساختمان های بزرگ و کوچک به خاطر عواملی از قبیل بارندگی باران، برف، آلودگی هوای ناشی از وجود آلاینده ها،پرتوی نور خورشید، گرد و غبار موجود در هوا و تمامی موارد دیگر دارای نمایی کثیف و آلوده هستند. برای رفع این مشکل از روش خدمات کار در ارتفاع به روی داربست به روش دسترسی با طناب (رایل) برای شستشوی نمای ساختمان ها می توان استفاده کرد.

 

انواع شست و شوی نمای ساختمان در انواع مختلف

شستشوی نما ساختمان سنگی، شست و شوی نمای ساختمان سیمانی، شست و شوی نمای کامپوزیتی، شست و شوی نمای شیشه ای، شست و شوی نمای ساختمان آجری، شست و شوی نما با مواد نانو و شستشوی سطوح

شست و شوی نمای سنگی بدون داربست و شستشوی نمای ساختمانی سیمانی با متود رایل انجام می گیرد. این دو نوع شستشوی نما در مقایسه با نماهای دیگر فقط با دستگاهی با نام واترجت انجام می شود.

شستشو در ارتفاع

واترجت : دستگاهیست که آب را با فشار خارج کرده و برای جداسازی آلاینده های چسبیده به سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.

شست و شوی نمای ساختمان شیشهای و شست و شوی نمای کامپوزیتی:

شستشوی نمای ساختمان آجری و  شستشوی نمای دیوار ها

شستشوی نما با مواد نانو:

استفاده از روغن های مخصوص نانو که ابتدا باید سطح مربوطه را به طور کامل با واترجت آب برای نما هایی که با واترجت تمیز می‌شوند و سطح هایی که با واترجت و سیلیس پاک می شوند، به طور دقیق تمیز کنیم و سپس باید شروع به نانو کار می‌کنیم. از مهمترین ویژگی روکش با مواد نانو می توان به جلوگیری از جذب گرد و غبار موجود در هوا اشاره کرد که  نتیجه آن نما را از هر گونه شستشوی از سه سال تا پنج سال بی نیاز می کند.

شوی نمای ساختمان بدون داربست: 

کاربردی ترین روش شستشو در ارتفاع نمای ساختمان که متخصصین امر با استفاده از داربست اقدام به شست و شوی نما و یا پیچ رولپلاک سنگ نما می کنند، البته بالابر های ویژه ای نیز در ساختمان های کوتاه می تواند جایگزین خوبی برای داربست می باشد.

پولیش در نماشویی ساختمان:

پس از شست و شوی نما با استفاده از پولیش مخصوص که یک نوع ماده پلیمری ویژه‌ای می باشد بر روی  سنگ نما زده می شود تا ضمن براقیت و درخشندگی نما، مانع از نفوذ ریزگردها و آلودگی ها به سنگ ها شود و بتواند حدود ۲ تا ۳ سال هم زیبایی و هم سلامت سنگ شما را حفظ نماید.

بعد از اتمام کار  شستشوی نمای ساختمان با دستگاه سند بلاست نماشویی در این مرحله با توجه به نوع نما از پولیش استفاده کرد که موجب زیبایی بسیار زیاد آن خواهد شد. تکنولوژی دیگر شستشوی نما استفاده از نانو مواد ها می باشد در این روش نمایشویی با نانوهدف ضد نفوذ کردی نمای ساختمان و تاثیرگذاری بالای آن در عمر سنگ بناست در حالی که شستشوی نما با پولیش برای زیبایی و براقیت آن استفاده می شود.

شست و شوی نمای ساختمان با واتر سند بلاست:

فرایند سندبلاست نما هنگامی برای شست و شوی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که سطوح آن دارای رسوب و جرمی بسیار زیاد و سخت شده باشد که نتوان به تنهایی با دستگاه واترجت آن را شست و شو داد.

ترکیب آب و سیلیس: برای نماشویی ساختمان های آجری، نماشویی بناهای سنگین، نماشوی ابنیه های رومی، شستشوی نمای ساختمان سیمانی و تمای سطوح منجر به ماسه زدایی، رسوب زدایی، رنگ برداری از سطوح، زنگ زدایی نمای ساختمان می شود.

شستشوی نمای ساختمان با روش  ابر و طی: تمیز کردی نمای ساختمان با این روش مخصوص نماهای ساختمان های می باشد که در برگیرنده سطوح درخشان و  سیقلی هستند. مانند نمای فریم و یا شیشه‌ای و نمای کامپوزیت و غیره.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *