انجام هر گونه رنگ آمیزی نمای ساختمان ، تعمیر نقاشی نمای ساختمان و تزیین نما و رنگ آمیزی سازه ها

298

خدمات نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان توسط تیم نقاش پاک نمای شهر ارائه می شود. در ساختمان هایی که مورد باسازی قرار می گیرند رنگ آمیزی نما می تواند یکی ازبهترین گزینه ها برای زیباسازی نمای بیرونی ساختمان باشد. همچنین ما تمامی قاب‌های پنجره فولادی، طاقچه‌ها، دیوارها و سایر سطوح اتصال دهنده را که در پروژه های تعویض پنجره فولادی آسیب دیده‌اند، تعمیر و رنگ‌آمیزی می کنیم. هنگامی که برخی از کارهای داخلی، سطوح خارجی ساختمان (نمای ساختمان) را تحت تأثیر قرار می دهند، یک نیاز معمول برای رفع مشکلات استفاده از نیروهای کاردر ارتفاع جهت رفع مشکل نما و نوسازی نمای ساختمان است.

رنگ آمیزی نمای بیرون ساختمان:

صحبت از رنگ و رنگ نمای ساختمان و بررسی در مورد این موضوع بسیار حائز اهمیت است. نمای ساختمان یکی از قسمت های مهم و قابل توجه در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می باشد.که برای ساختمان های بلند نیازمند تجربه افرادی که کار در ارتفاع را انجام داده اند. چرا که همیشه در مقابل دید عموم بوده و اولین منظره قابل رویت از یک ساختمان، نما و رنگ نما آن می باشد. در حال حاضر پوشش های زیادی جهت استفاده در نمای ساختمان موجود می باشد و مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پوشش ها و متریال های که از قدیم مورد استفاده بوده است رنگ نمای ساختمان می باشد. می‌دانیم صنعت رنگ در طول قرن ها و علی الخصوص در  دهه های اخیر پیشرفت زیادی داشته و  لذا رنگ ها با خصوصیات متفاوت و مناسب با شرایط محیطی مختلف توسعه و  عرضه شده است.

تولید و عرضه رنگ به صورت صنعتی و مناسب برای شرایط بیرون ساختمان نزدیک به یک  قرن سابقه دارد. تا جایی که اکنون به عنوان یک شاخه مهم در رنگ سازی محسوب می شود. اگر بخواهیم به صورت کلی چند خصوصیت مشترک ویژه رنگ های نمای رون ساختمان را بگوییم، می‌توان به این سه آیتم مهم و مشترک در تمام رنگهای مخصوص  نمای ساختمان  اشاره کرد:

  •  Antiuvمقاوم در مقابل تابش اشعه های آفتاب
  • مقاوم در برابر سرما و گرما به طور معمولی
  •  مقاوم در برابر رطوبت و باران به طور معمولی

رنگ نمای ساختمان باید مقاوم برای شرایط بیرون باشد اما شرایط بیرون در مناطق مختلف متفاوت می باشد به عنوان مثال شمال کشور ایران دارای شرایط بارانی و رطوبت زیادی می باشد و لذا خصوصیت مورد اشاره در بند(پ) در فرمولاسیون رنگ می بایست به اندازه ای تقویت شده باشد تا با این شرایط بتوان برای چندین سال  مقاومت خود را حفظ کرده و خصوصیت خود را از دست ندهد. یا غرب کشور عمدتاً دارای شرایط سخت زمستانی می باشد و لذا رنگ مورد استفاده باید در زمستان و در برودت هوا مقاوم باشد و خواص خود را از دست ندهد و جنوب کشور دارای آب و هوای گرم و خشک و آلوده می باشد.

 لذا رنگ نما اگر دارای خصوصیات آب گریزی و خود شوینده باشد ، بهتر است. غیر از شرایط آب و هوا ممکن است شرایط سطح زیر کار و یا شرایط سطح تمام شده نیز در انتخاب رنگ نما تضمین شده باشد به عنوان مثال اگر سطح دارای خلل و فرج زیادی می باشد و ما می‌خواهیم این ها پوشیده شده و در سطح تمام شده و نمای دیده  نشوند و در نهایت سطح یکنواختی حاصل شود، در این صورت باید از پوشش و یا رنگ استفاده شود که دارای ضخامت زیاد بوده و توان پوشش این نما صافی را داشته باشد و یا اگر در سطح زیر کار سیمان سفید مساحت کار شده است احتمالاً به مرور ترک های ریزی در سطح  ایجاد خواهد شد.

 در این صورت رنگ نما در این شرایط بایستی غیر از خواص مورد اشاره باید دارای خواص الاستیک باشد تا ترک های ریز سطح زیرین را نشان ندهد. می‌توان گفت که وقتی صحبت از رنگ مخصوص نمای ساختمان می‌شود. باید اولا شرایط محیطی را در نظر بگیریم و ثانیا ببینیم که از رنگ نما ، غیر از خصوصیات عمومی و محافظتی چه خصوصیات دیگری را می طلبیم و با توجه به آنها رنگ مخصوص و مناسب نمای ساختمان را انتخاب نماییم

رنگ نمای ساختمان می بایست دارای شرایط زیر باشد: 

  • به دلیل اینکه رنگ نمای ساختمان در معرض تابش مستقیم نور خورشید در نمای ساختمان است،بایستی مقاومت بالایی در مقابل اشعه خورشید داشته باشد
  • رنگهای نمای ساختمان به دلیل اینکه در نمای ساختمان با شرایط جویمثل باران و برف به طور مستقیم درگیر هستند ، باید هم نمای ساختمان شما رازیبا کند و هم یک عایق رطوبت خود باشند.
  • سنگ نمای ساختمان به دلیل اینکه جهت زیبایی در نمای ساختمان به کار می رود. می بایست بتوانند ظاهری و زیبایی خود را که هنگام اجرای رنگ نما داشته است تا سالهای پس از اجرا در  نمای ساختمان حفظ کند.
  • رنگ نمای ساختمان باید چسبندگی و دوام و قابل قبولی داشته باشد زیرا اگر رنگ نمای ساختمان پس از اجرای رنگ آمیزی نمای سیمانی در مدت کوتاه دوام و چسبندگی به سطح زیرین خود را از دست بدهد، پوسته شده و نمای ساختمان شما را نه تنها زیبا نخواهد کرد، بلکه چشم هر بیننده ای را آزار خواهد داد.
  • رنگ نمای ساختمان ها می بایست دارای ویژگی های متعدددیگر هم باشدکه یکی از این ویژگی ها  عدم پریدگی رنگ است. معمولا در ساختمان های زیادی مشاهده کرده ایم که پس از اجرا ، رنگ نمای ساختمان شروع به تغییر رنگ می کند و رنگ ابتدایی که هنگام اجرا  شاهد آن بوده ایم به مرور کیفیت خود را از دست خواهد داد.
  • رنگ نمای ساختمان باید در برابر گرد و غبار و دوده مقاومت خوبی از خود نشان دهد و با عدم جذب ذرات معلق در هوا ، طراوت و شادابی خود را تا سالهای پس از اجرای رنگ نما حفظ خواهد کرد.
  • رنگ نمای ساختمان جهت نقاشی نما باید دارای خاصیت کشسانی و الاستیک باشد. یعنی رنگ که دارای خاصیت الاستیک باشد به این معنی است که خاصیت کشسانی دارد.
  • استفاده از رنگ های بافت دار:  رنگ  بافت دار نما معمولا به رنگ های گفته می‌شود که دارای غلظت بالایی هستند و هنگام اجرای رنگ آمیزی نما و داخل ساختمان ، پیمانکار رنگ می توان  با ابزارهای خواص بافت های متفاوت ایجاد کند. مثل نمای دیاموند تیمی و یا نمای گلدن تیمی

مزایای رنگ های بافت دار

  • ایجاد زیبایی منحصر به فرد نما: رنگ های بافت دار این قابلیت را دارند که بعد از اجرابا  ایجاد افکت نماهای مختلف که می توان خلق کرد ، ضمن اینکه ناصافی  سطح زیر کار را  پوشش می‌دهند، یک نمای زیبا و متفاوت با دیگر نما را شاهد باشیم.
  • سرعت بالای اجرا: رنگ بافت دار نما به شما کمک می کند سرعت اجرا را در رنگ آمیزی نمای ساختمانرا بالا ببرید. این رنگ را می توان به صورت پاششی اجرا کردن و در این روش سرعت اجرا در حد قابل توجهی بالا خواهد رفت.

مزایای رنگ نما

  • در نمای ساختمان باید مقاوم در برابر شرایط جوی بالای نور شدید خورشید uv باشد.
  • دارای خاصیت انعطاف پذیری و مقاوم در برابر نمای ساختمان
  • کاملا قابل شستشو
  • غیرقابلاشتعال
  • حلال در آب
  • مقاوم در برابر متورم و پوسته پوسته شدن

قبل از رنگ آمیزی نما

کل سطوح نما قبل از رنگ آمیزی باید زیر سازی  شود یعنی قبل از نقاشی نما باید اول شسته (شستشو در ارتفاع  نمای ساختمان) شود.  و هر گونه گرد و غباری باید از بین برود. در صورت وجود ترک و شکاف بر روی نما باید آنها را با بتونه مخصوص پر کرد.

رنگ نمای بیرون ساختمان

رنگ آمیزی نما(رنگ نمای ساختمان) رنگی ضد آب برپایه اکریلیک بوده و باید کاربردی افزودنی سیلیکونی ساختار مناسب به عنوان پوشش دهی رنگ نمای ساختمان دارد. در نمای ساختمان به عنوان لایه نمایی و پوشش تزئینی جهت عایق حرارتی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد، سریع و آسان اجرا می شود و عایق  رطوبت می باشه  و اجازه تنفس را به سطوح می دهد. بر روی رنگ قدیمی نما اجرا می شود و جایگزینی با عمر بالا را دارد.

سطوح مورد استفاده برای رنگ آمیزی نما: 

نمای بیرون ساختمانی

نما و سطوح سیمانی

نمای بتنی

سطوح و دیوارهای گچی

جایگزین رنگ قدیمی سطوح و نما

خدمات ما :

نماشویی در اصفهان

خدمات پیچ و رول پلاک نما در اصفهان

خدمات کار در ارتفاع در اصفهان

خدمات رنگ آمیزی نما و تعمیر نقاشی نما با استفاده از دسترسی به نما با طناب که توسط تیم ارتفاع کار و نقاش پاک نمای شهر ارائه می شود یک انتخاب عالی برای ساختمان هایی است که تعوض پنجره داشته اند. به این ترتیب مشتریان با کمترین هزینه امکان داشتن ساختمانی با نمای زیبا دارند. اطلاعات بیشتر در مورد نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان را می توانید در مقالات ما بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *