پیچ رولپلاک سنگ نما با روش‌ رایل و بدون نیاز به داربست

پیچ و رولپلاک سنگ نما برای بناهای سنگی و سرامیکی و همچنین نصب مجدد سنگهای افتاده از نما و استحکام آنها با به کار بردن پیچ های ۶ سانتی گالوانیزه و استفاده از بتونه همرنگ سنگ مخصوص.

پیش از اجرا کردن پیچ و رولپلاک و سنگ نما باید مد نظر داشت که چه نوع ابزار و وسایلی برای محکم کردن و استحکام سنگ نما با استفاده از پیچ و رولپلاک مخصوص مناسب می باشد، به طوری که مانع از سقوط سنگ ها در هنگام حوادث غیر مترقبه می شود. در ضمن باید احتیاط لازم را برای جلوگیری از وارد شدن تنش های نامناسب و غیر مجاز که منجر به شل شدن سنگ نما می شود را همواره در نظر داشت.

کار در ارتفاع

برای نصب سنگ نما و کار در ارتفاع با پیچ و رولپلاک باید هر ۵۰ سانت فاصله را در سردست سنگ نما با پیچ ۶ یا ۷ سانتی متری گالوانیزه در زمان نصب نمود. در صورتی که سنگ نما از ۵۰ سانتیمتر  کوچکتر باشد، باید روی هر پلاک از دو عدد پیچ و رولپلاک استفاده کرد و در صورتی که سنگ نما کمتر از ۱۰ سانت بود، مانند آنچه که در  قاب پنجره ها و ستون ها دیده می شود باید در ابتدا بدون ضربه زدن به سنگ با دریل معمولی سنگ نما را سوراخ کرد و زمانی که دریل به پشت سنگ رسیدف با استفاده از دریل چکشی بتن زیر آن را سوراخ کرد و با استفاده از روی پلاک مخصوص و به کارگیری پیچ های ۶ یا ۷ سانتی متری سنگ را در نماز ثابت نموده و سپس با استفاده از پیچ بند آن را محکم کرده و با بتونه مخصوص همرنگ سنگ آن را کاملا بپوشاند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *